Dela en CocaCola och sjung

Publicerad
2016-07-22
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Övrigt

Först kom burkarna och flaskorna med namnen och nu ska man kunna nynna till populära låttexter, medan man avnjuter en CocaCola. Läskjätten adderar nämligen texter från mer än 70 låtar på burkar och flaskor.

Ingen har väl kunnat undgå CocaColas framgångsrika lansering; Share a Coke, där de valde att lägga till namn på flaskor och burkar. Kampanjen inleddes i Australien redan 2011 och kom till USA 2014, där den blev en succé.
Nu kommer fortsättningen. CocaCola sätter låttexter på burkarna med start i april och de ska sedan finnas tillgängliga under hela sommaren.

Bland låtarna finns exempelvis klassiker som Put a little love in your heart, Always on my mind och Lean on me.

– Vi ville använda texter, som binder samman människor och skapar stunder att dela. Det handlade inte om att hitta de mest populära låtarna idag. Det handlade mer om att hitta texter, som skulle hjälpa människor att connecta.
– För i slutändan är det ändå musiken och texterna i låtarna, som kan hjälpa dig att uttrycka det du ibland inte kan uttrycka i ord, säger CocaColas globala musikchef Joe Belliotti till Billboard.

CocaCola har en lång bakgrund av att använda musik i sin marknadsföring. De senaste åren har de samarbetat med artister som Jason Derulo, Taylor Swift och Carly Rae Jepsen. Sedan 2013 har man dessutom partnerskap med Spotify.

SM416 Dela en Coca Cola och sjung coca-cola-latar