Swedbank får digital skyltning

Publicerad
2015-10-27
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Övrigt

Cygate har tecknat ett avtal med Swedbank AB, som ny leverantör av digitala skärmar. Affärsvärdet är på omkring 16 miljoner kronor. Tanken med de nya skärmarna är att nå ut med information till både medarbetare och till kunder. Skärmarna kommer att placeras ut i både kund- och personalutrymmen. Swedbank kommer att kunna styra skärmarna från huvudkontoret, genom en enkel webbsida. Det kommer också att vara möjligt att kombinera den centrala informationen med innehåll från lokala eller regionala administratörer och därigenom skapa en levande och relevant informationskanal.

– Jag är stolt och glad över att vi får vara en viktig del i Swedbank och därmed bidra till att stärka deras konkurrenskraft.
– Vi har jobbat hårt för att samla de bästa tillverkarna på marknaden, för att kunna leverera en kostnadseffektiv, konkurrenskraftig, stabil, säker och framför allt skalbar tjänst för digital skyltning.

– Avtalet med Swedbank är ett kvitto på att denna satsning är lyckad, säger Patrik Olsson, VD på Cygate.

Sida 7 Swedbank