AKO-kolan tillbaka

Publicerad
2014-03-25
Skribent
Redaktionen
Ämnen
Övrigt

Nu relanserar Cloetta den klassiska svenska AKO-kolan. Beslutet är resultatet av intensiva påtryckningar från konsumenter, bl a i form av en speciell Facebook-grupp och en namninsamling med tusentals underskrifter.

– Vi är imponerade av det starka engagemanget och det känns bra att kunna visa att vi lyssnat på våra konsumenter, säger Patrick Axzell, affärsutvecklingschef för Skandinavien hos Cloetta.

Engagerade konsumenter, som saknat sin godisfavorit, sedan den försvann från marknaden för några år sedan, har startat Facebook-gruppen; Vi vill ha AKO tillbaka, med nästan 8 300 medlemmar, och en digital namninsamling har samlat in närmare 2 500 underskrifter på temat; Börja tillverka AKO-kolan igen.

AKO-kolan kommer att finnas i de klassiska smakerna Mint, Choklad och Grädd och för att man ska vara säkra på att konsumenterna ska känna igen sina favoriter får godsakerna också den klassiska förpackningsdesignen.

SM214 AKO kola