Fotomässan lockade många ungdomar

Publicerad
2014-02-18
Skribent
Eric Windahl
Ämnen
Övrigt

Fotomässan är över för den här gången. När dörrarna till Stockholmsmässan slog igen i slutet av november hade över 13 000 besökare passerat vändkorsen. Tre intensiva dagar, huset fullt, många bra möten och kontakter med fotoentusiaster. De drygt 70 utställarna var alla mycket nöjda. Fast så är också Fotomässan norra Europas största evenemang för alla fotointresserade, ett evenemang för både proffs och amatörer.

Golvytan på mässan var utnyttjad till max, trots att arrangörerna i år utökat med drygt 2 000 kvm. Programmet var också större än tidigare års mässor. Att evenemanget var lyckat märktes inte minst på nätet där ett stort antal bloggare skrev uppskattande om Fotomässan.

Actionkamera drog ung publik
En av Fotomässans mest populära inslag hölls på actionkameran GoPros område mitt i utställningshallen, där kunde man se parkour, cykeltrial och slackline. Ungdomarna samlades i klasar runt dessa aktiviteter.

– Verkligen kul att Fotomässan lyckades locka så många ungdomar. Till nästa mässa hösten 2014 ska mixen av nya produkter, intressanta utställningar, debatter och spektakulära aktiviteter, som i GoPros monter, bli ännu större, säger Fotomässans projektledare, Per Rosenlund.

På Fotomässan fanns även flera bildutställningar. Utställningar som berörde, inspirerade, roade och provocerade. Världsnamn som Matthias Klum och Lauren Greenfield fanns på plats eller hade egna utställningar.

SM114 GoPro Fotomässan

SM114 Fotomässan lockade många ungdomar (1)
SM114 Fotomässan lockade många ungdomar (2)
SM114 Fotomässan lockade många ungdomar (3)