Första intrycket som räknas

Publicerad
2013-11-12
Skribent
Eric Windahl

Valet av förpackningskartong för en produkt är det första, men avgörande steget för att åstadkomma den effekt som produkten förtjänar. Ett färskt exempel på en framgångsrikt utvecklad kartong är förpackningen tillverkad av den franska kartongtillverkaren Nortier Emballages som specialiserar sig på lyxsegmentet.
Företagets rekommendation att använda Ensocoat 2S från Stora Enso till skyddskartongen för Mauboussin Pour Lui-flaskor ledde till en verkligt sofistikerad förpackning, vilket i sig är en teknisk bedrift.

– Vi är extremt nöjda med kvaliteten på kartongen, säger Thierry Faucon, Artistic and Development Director hos företaget Lorience Paris som marknadsför Mauboussinparfymer.
SM513 Mauboussin 001_11988_17 (1)

Varumärket Mauboussin är mest känt för sin berömda smyckesbutik som öppnades i Paris år 1827.
SM513 Mauboussin 001_11988_17 (2)