Tomas Johansson – bästa serviceteknikern

Publicerad
2013-10-01
Skribent
Eric Windahl

Roland DG söker efter världens bästa servicetekniker i SE Award 2013. Därför bjuder samtliga tio dotterbolag runt om i världen in två tekniker från varje återförsäljare i respektive världsdel till två dagars teoretiska och praktiska tester. Alla som deltar och klarar testerna blir certifierade servicetekniker.De två bästa teknikerna kvalificerar sig till VM för servicetekniker på Roland DGs huvudkontor i Hamamatsu, Japan under en vecka i oktober.

Roland DG North Europé, som ansvarar för marknaden i Skandinavien, Baltikum, Polen, Ryssland och OSS-länderna, har utsett Tomas Johansson från Folie & Papper och Emil Bagautinov från WeMaTec i Ryssland att representera norra Europa.

– Jag har jobbat med Tomas i några år, hans erfarenhet av Roland maskiner är unik och det är klart att han var en av de förmodade favoriterna tillsammans med en handfull andra, säger Michael Møller, Care Manager på Roland DG.

– Tomas har lett vårt serviceteam sedan vi startade med Rolands maskiner år 2005 och har samlat på sig tusentals timmar av erfarenhet, vilket borgar för hans goda resultat i uttagningarna, säger Folie & Pappers VD och ägare Henrik Lindvall och fortsätter;
– Förstklassig service handlar om lagarbete. Våra kunder har ju redan gett hela vårt team högsta betyg genom att välja premiumprodukter och lösningar från oss om och om igen.

– När tekniker och kundrådgivare arbetar hand i hand och använder sina produktkunskaper och är kundorienterade, blir relationen och samarbetet med kunderna alltid framgångsrikt.

SM513 Tomas Johansson Folie&Papper 1071267_10151699051388559_20904892_o