Printley blir Brand Factory

Publicerad
2012-11-29
Skribent
Redaktionen

Tryckeriföretaget Printley införlivas vid årsskiftet helt och hållet i profilkoncernen Brand Factory.
Sedan samgåendet i mars 2011 har de båda företagen verkat under sina egna namn, men förenas nu under samma varumärke; Brand Factory.

– Vi ser förväntansfullt fram emot att övergå i Brand Factory och är övertygade om att det kommer att gynna oss, våra kunder och våra samarbetspartners, säger Printleys VD Lars Kjellberg.
– Vår nya organisation blir en komplett leverantör av visuell kommunikation som hjälper våra kunder genom varumärkets livscykel.

Införlivningen av Printley görs i samband med att Brand Factory förtydligar sin organisation i fyra nya affärs-
områden; Branding, Communication, Retail & Display samt Industrial.
Branding ägnar sig åt varumärkesprofilering. Communication fokuserar på butikskommunikation och utom-
husreklam. Retail & Display hanterar priskommunikation i butik medan Industrial arbetar med produktmärk-
ning.

– Vi är mycket nöjda med förvärvet av Printley. Under drygt ett års tid har vi arbetat med att lära känna varandra och samordna verksamheterna. När vi nu tar steget fullt ut och blir ett bolag, gör vi det övertygade om att det kommer att hjälpa oss att skapa mer värde för våra kunder och samarbetspartners, säger Peter Follin, koncernchef, Brand Factory Group.