Gosh – nu enhetligare och starkare

Publicerad
2012-10-29
Skribent
Redaktionen

I maj bjöd Gosh in samtliga medlemmar till en heldagskonferens med diskussioner, grupparbeten presentationer, följt av Fångarna på fortet samt middag och övernattning på Waxholms Kastell utanför Stockholm. Fångarna på fortet var en upplevelse med krävande fysik och tankeverksamhet med gåtlösningar och rebusar och annat kul – det var en succé.

Utöver detta anordnas mässan; Gosh-dagarna, som hålls för Gosh avtalsleverantörer och medlemmar två gånger om året. Dessutom bjuder Gosh in alla ägare till sina medlemsföretag en gång om året – en heldagskonferens, där det endast diskuteras strategi, marknad och gemensam framtid samt hur och på vilket sätt kedjan ska bli mer enhetlig och starkare.

 Gosh

Lojalitet och förtroende
Gosh är en kedja med många starka återförsäljare som funnits med länge i profil-, promotion- och workwear-
branschen.

– Det finns mycket kompetens och kunskap inom kedjan, som vi försöker förena så mycket det går.
– En viktig del i vårt koncept är att vi tillsammans utbyter idéer, skapa förståelse för varandra och gemensamt komma fram hur vi tillsammans ska kunna bli en starkare och enad trupp.

– Vi är en platt organisation och vi vill förbli så. Intressant att se är att vi hela tiden utvecklar och förbättrar vår lojalitet och vårt förtroende hos våra medlemmar och avtalsleverantörer. Det som är viktigt framöver är att vi har medlemmar som tror på vårt koncept och som vill ingå i det som Gosh står för.

Varumärke och strategi
Inför konferensen anlitade man ett företag som arbetar med varumärkesuppbyggnad och strategifrågor och som gjorde en stor marknadsundersökning inom kedjan innan. Något som verkade som grund inför dagen med alla medlemmarna för att skapa en långsiktig strategi.

Det är viktigt för Gosh att skapa en gemenskap och ett gemensamt tänk för hela gruppen och att alla kan vara med och påverka och tycka till om hur saker och ting är och hur kedjan ska utvecklas tillsammans. Att tillhöra en grupp är något väldigt starkt och bra, speciellt i svåra tider med hårdare konkurrens. Gosh menar att man har några av marknadens mest konkurrensfulla avtal, även åtråvärda internationella avtalsleverantörer som Gosh har kvalitetsstämplat och valt in med omsorg till gruppen.

– Vi är en starkare grupp än någonsin och vi väljer nu med omsorg in vilka återförsäljare som vi tror på passar vår grupp, säger Caroline Rosado.

Gosh
Caroline Rosado och Lars-Ola Nordqvist.

GoshCard kan bli en succé
Det är en del förändringar som kommer att ske inför 2013 med många nya satsningar. Redan till hösten kommer Gosh-kedjan att lansera en ny produkt; GoshCard. Det är ett exklusivt gåvokortskoncept som erbjuder noga utvalda produkter med starka varumärken i ett och samma kort – träning, delikatesser, media, inredning, köksartiklar.

– Vi har även byggt upp en hemsida (www.goshcard.se) och vi tror på en stor succé. Detta kort är enbart för Gosh kedja och kommer att säljas hos enbart Gosh-medlemmar över hela Sverige, berättar Caroline Rosado.

– Du hittar din återförsäljare på hemsidan. Vi satsar även på produktutveckling för Gosh egna varumärken, som Greenstripe och Xelont, där Gosh tillsammans med sitt Produktråd som representeras av Gosh medlemmar tar fram rätt produkter med rätt förutsättningar till att vara de bästa produkterna på marknaden med högst kvalitet och med bästa pris till de återförsäljare som är anknutna till Gosh-kedjan. Det är produkter allt från enkla T-shirts till avancerade arbetshandskar som kräver expertis.

Goshcard