Telenor lyser upp med ny teknik

Publicerad
2012-03-21
Skribent
Josefin Nässlander

Skyltgruppen har fått i uppdrag av Telenor att byta ut skyltarna i bolagets butiker över hela landet. I och med det nya skyltprogrammet tar Telenor ett helhetsgrepp kring sin externa butiks¬kommunikation och får en tydligare sammanhållen profil.

För att skapa mesta möjliga visibilitet åt Telenors butiker var det viktigt att hitta en skylttyp med jämn, bra lyskraft. Skyltgruppen använde sig därför av TypoLED – en ljusstark, miljövänlig teknik med lysdioder som har lång livslängd.

– Att få skylta om åt en så stor kedja som Telenor är ett förtroende, något vi är mycket glada över, säger Torbjörn Ehnfors, projektledare på Skyltgruppen.
– Vår styrka är att kunna hantera projekten från idé till färdig skylt, vilket också sammanfattar vårt uppdrag för Telenor där vi har ansvarat för allt från design, via tillverkning, till montering.

Telenor

Syns ännu bättre
Telenor behåller samma logotyp som tidigare, men med de nya skyltarna får de nu en miljövänlig och driftsäker teknik, samtidigt som de syns ännu bättre.

– Våra butiker är där vi möter våra kunder, och skyltarna är en mycket viktig del i vår kommunikation med dem, säger Petra Wendels, Concept Manager på Telenor Sverige.
– Därför är det viktigt att Telenors butiker talar ett och samma språk utåt. Under våren 2011 påbörjade vi processen med att bygga om samtliga butiker och vi passade därför på att ta ett helhetsgrepp kring vår exteriöra profil och uppdatera tekniken till en enhetlig lösning.
– Med hjälp av Skyltgruppen får vi nu skyltar som syns och skapar uppmärksamhet, även i skylttäta områden som gallerior och längs populära köpstråk.